Digisüsteemid

Digisüsteemide moodul keskendub kolmele suunale: digitehnoloogiad, programmeerimine ja targad süsteemid. Mooduli eesmärk on arendada loovust, loogilist, analüütilist ja algoritmilist mõtlemist ning süsteemset käsitlusviisi lahendades erinevaid IT-valdkonna ülesandeid. Kursustel omandab õpilane rakenduste loomise põhimõtted, modelleerimise, algoritmimise ja programmeerimise alused, esmased teadmised arvutimängude, virtuaal- ja liitreaalsuse rakenduste loomisest ning arvutivõrkude projekteerimisest. Rakenduste loomise põhimõtteid tutvustatakse praktilise töö kaudu, koostades erinevaid projekte, mis sisaldavad modelleerimise, analüüsi ning disaini elemente. Õpitakse tundma erinevaid programmeerimiskeeli ja –keskkondi, nt Scratch, Visual Basic (VBA), Python, HTML vm.
Kursused on praktilise suunitlusega, st vähemalt 50% õppetööst toimub Virumaa kolledži tänapäevastes laborites ja arvutiklassides, rakendatakse meeskonna- ja projektiõpet.
Kursused kujundavad õpilastel lisaks IT-oskusetele ka loogilise, loova mõtlemise ja disaini pädevusi ning valmistavad ette õpinguteks kõrgkoolis. Kursused laiendavad õppurite silmaringi, tutvustavad uusimaid IT-tehnoloogiaid ning pakuvad teadmisi ja oskuseid, mida läheb vaja tulevikuelukutsete valikul.
Valides kursused süvaõppe moodulist, arvestatakse Virumaa kolledžis õppetööd alustavatel tudengitel antud ained vastava õppekava koormusesse, st õppuritel väheneb kohustuslike õppeainete maht.
Kõikide kursuste kohta väljastatakse õppurile Tallinna Tehnikaülikooli tunnistus ning soovi korral saab seda kasutada kõikides Eesti ülikoolides vabaõppe ainete arvestamisel.

Mooduli eesmärk: Arendada õpilastes loovust, loogilist, analüütilist ja algoritmilist mõtlemist ning süsteemset käsitlusviisi lahendades erinevaid IT-valdkonna ülesandeid.

Valdkonnad: digitehnoloogiad, programmeerimine, targad süsteemid.

Edasiõppimisvõimalused:

Tallinna Tehnikaülikool (TalTech) ja TalTech Virumaa Kolledž, Tartu Ülikool, Tallinna Ülikool, Tallinna Tehnika Kõrgkool.

Digisüsteemide õppemooduli kursused:

1. Sissejuhatus infotehnoloogiasse

2. Programmeerimise alused I

3. Multimeedia I

4. Programmeerimise alused II

5. Multimeedia II

6. Programmeerimine I

7. Arvutigraafika algkursus

8. Programmeerimine II

9. Virutaal- ja liitreaalsuse alused

Digisüsteemide õppemooduli 6. lennu abiturient Helar Richard Ekštein:

“Digisüsteemide õppemoodulis õppides on võimalik sukelduda infotehnoloogia maailma. See on olnud tõeliselt meeldejääv kogemus. Põhiliselt keskendutakse Pythoni programmeerimiskeele kasutamisele ja see arendab loogilist mõtlemist. Lisaks paneb õpilaste silma särama pildi-, heli- ja videotöötlus ning videomängude tegemine. Õpitakse kasutama ka kontoritarkvara, mis on igapäevaselt kasulik oskus. TalTechi Kolledžisse sisse astudes saab ainepunkte üle kanda ja see annab lisamotivatsiooni õppimiseks digisüsteemide õppemoodulis. Kõrgelt hinnatud on see, et õpetajateks on ülikooli õppejõud ja õppetöö toimub tehnikast tulvil Virumaa Kolledži õpperuumides. See annab võimaluse kontakteeruda sealsete õpilastega ja luua õppejõududega püsivaid kontakte. Digialased oskused tulevad elus igal juhul kasuks.”

TalTech Virumaa kolledži direktor Mare Roosileht ütleb nii: “TalTech Virumaa kolledži jaoks on ääretult oluline teha tihedat koostööd koolidega, et aidata kaasa insenerihariduse ja insenerielukutse populariseerimisele juba noores eas. Meie digisüsteemide moodul on loodud toetama loovat ja analüütilist mõtlemist, andes õpilastele tugeva aluse tehnoloogiliste lahenduste loomisel ja arendamisel, mis on olulised tänapäevases innovatiivses maailmas. Koostöös koolidega saame tutvustada noortele inseneriteaduste põhitõdesid, arendada nende loovust ja probleemilahendamisoskust ning valmistada neid ette tulevikutööks. Loodan, et tänu sellele moodulile tekib üha rohkem noori, kes näevad insenerihariduses enda jaoks põnevat ja perspektiivikat arenguvõimalust.”

Digisüsteemide mooduli õppejõud Karle Nutonen ütleb nii:

"Digisüsteemide moodulis õpetamine annab mulle võimaluse jagada noortega mind kõige enam kõnetavat eluvaldkonda inseneeriat, mis ühendab endas loovuse, täpsuse ja praktilised oskused, et lahendada reaalseid probleeme. Loodan läbi oma kogemuste ja teadmiste edasi andmisega sütitada noortes huvi inseneeria vastu. Seda saan teha õppeaine “Virtuaal- ja liitreaalsuse alused” raames, mis annab ainulaadse võimaluse tutvustada inseneeria erinevaid tahke praktilisel ja kaasahaaraval viisil. Selle aine kaudu puutuvad noored kokku erinevate valdkondadega nagu matemaatika, füüsika, programmeerimine, modelleerimine jpm. Õpilased saavad proovida katsetada, kuidas idee muutub väärtuslikuks lahenduseks, ning see arendab nende loovat ja süsteemset mõtlemist. Virtuaalprojektide kaudu saavad nad proovida ja näha, kuidas üks muudatus süsteemis võib mõjutada tervikut. Minu jaoks on oluline, et noored mõistaksid, kuidas inseneeria oskused võimaldavad neil tulevikus kaasa aidata ühiskonna arengule ja luua säästvaid lahendusi. Jagades oma kirge inseneeria vastu juba keskkooli noortele, loodan inspireerida uut põlvkonda mõtlema suurelt ja võtma julgelt ette keerulisi probleeme."

Avaldatud 29.10.2024. Viimati muudetud 28.05.2025.